ZAPYTANIE OFERTOWE

ZP.271.1.2.2016

 

prowadzone z wyłączeniem ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych

(Dz. U. z 2015 r. poz. 2164).

 

 

Wójt Gminy Miedźna zaprasza do składania ofert na opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej na przebudowę – adaptację budynku przy ul. Poprzecznej 3 w Woli.

 

  Słowniczek.

Ilekroć w zapytaniu ofertowym jest mowa o:

1)   cenie - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r.
o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U.2014. poz. 915 z późn. zm.);

2)   ofercie częściowej - należy przez to rozumieć ofertę przewidującą, zgodnie z treścią ZO, wykonanie części zamówienia;

3)   ofercie wariantowej - należy przez to rozumieć ofertę przewidującą, zgodnie z warunkami określonymi w ZO, odmienny niż określony przez Zamawiającego sposób wykonania zamówienia ;

4)   najkorzystniejszej ofercie - należy przez to rozumieć ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny
i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia;

5)   Wykonawcy lub Oferencie - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę
w sprawie zamówienia ;

6)   ZO - należy rozumieć niniejsze zapytanie ofertowe

 

1.          NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Gmina Miedźna, z siedzibą:

Urząd Gminy Miedźna,

43-227 Miedźna, ul. Wiejska 131,

faks: /32/211 60 89, tel:/32/211 63 38 e-mail: inwestycje@miedzna.pl, urzad@miedzna.pl

2.          TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

2.1 Postępowanie prowadzone będzie w trybie: zapytanie ofertowe dla zamówień o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000,00 euro (słownie: trzydziestu tysięcy euro).

2.2 Postępowanie prowadzone jest z wyłączeniem ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) zgodnie z art. 4 pkt. 8 ww. ustawy.

2.3 Rodzaj zamówienia: usługa

 

3.          OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

3.1    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej na przebudowę – adaptację budynku przy ul. Poprzecznej 3 w Woli.

 

Dane techniczne:

- powierzchnia zabudowy -595,0 m2

- powierzchnia użytkowa – 651,6 m2

-kubatura – 2 250 m3

Budynek parterowy, podpiwniczony, kryty dachem jednospadowym.

Ściany piwnic betonowe.

Ściany parteru: część zewnętrznych ścian obiektu murowana, pozostałe ściany zewnętrzne obiektu –konstrukcja drewniana okładana eternitem ocieplane wełną mineralną.

Dach-konstrukcja drewniana –więzary dachowe pokryte deskowaniem oraz papą.

 

3.2    Zakresem obejmuje się kompleksowe wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego przy realizacji robót budowlanych wykonywanych na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej.

3.3 Opracowana dokumentacja projektowo-kosztorysowa powinna zawierać:

3.3.1.Ekspertyzę techniczną budynku

3.3.2.Projekt budowlany

3.3.3.Projekt wykonawczy

3.3.4.Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,

wyżej wymieniona dokumentacja winna być opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 z późn. zm.) wraz z niezbędnymi opiniami uzgodnieniami formalno-prawnymi wymaganymi przepisami szczególnymi.

3.3.5. Kosztorysy inwestorskie, zbiorcze zestawienie kosztów - ZZK

3.3.6.Przedmiary robót,

wyżej wymieniona dokumentacja winna być opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz. 1389);

 

3.4 Wspólny Słownik Zamówień:

71200000-0 usługi architektoniczne i podobne

71242000-6 usługi przygotowania przedsięwzięcia i projektu oszacowanie kosztów,

71248000-8 nadzór nad projektem i dokumentacją.

3.5. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie oraz uzyskał, na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wizje lokalną Wykonawca dokona na swój koszt.

3.6. Określa się wymaganą ilość egzemplarzy dokumentacji:

3.6.1. Ekspertyza techniczna – 3 egz.

3.6.2. Projekt budowlany – 4 egz.

3.6.3. Projekt wykonawczy – 4 egz.

3.6.4. Kosztorys inwestorski,  ZZK – 2 egz.

3.6.5. Przedmiary robót – 2 egz .

3.6.6. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – 2 egz.

3.6.7.Całość opracowania na nośniku elektronicznym –wersja elektroniczna ( identyczna z wersją papierową) na płytach cd/dvd- wszystkie elementy opracowania ( dokumentacja, kosztorysy, przedmiary, ZZK, warunki, uzgodnienia itp.) opisane i podpisane z możliwością otwarcia w ogólnie dostępnym programie ( np. w pdf)-1 szt.

3.6.8.Sporządzenie dokumentacji projektowej w wersji elektronicznej obejmującej projekty budowlane, wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorysy inwestorskie, przedmiary robót - zapisane w formacie: -pliki tekstowe -*.pdf, *.tiff – kolor - dołączone do dokumentacji na płycie CD lub DVD - 1szt.

3.7    Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumentację z wszelkimi uzgodnieniami, oraz oświadczeniem, że dokumentacja została wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej i postanowieniami umowy i jest kompletna dla realizacji celu, któremu ma służyć i nie zawiera wad. Koszty wszelkich uzgodnień ponosi Wykonawca.

3.8    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.

3.9    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Oferty wariantowe, jako niespełniające wymogów ZO, zostaną odrzucone.

Ustalenia dodatkowe:

1.Konsultacje z Zamawiającym na etapie projektowania, dotyczące istotnych elementów jakie powinny być ujęte w dokumentacji projektowej oraz mające wpływ na koszty przedsięwzięcia.

2. Wykonawca wliczy w cenę oferty pełnienie nadzoru autorskiego podczas wykonywania robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji. Wykonawca ma obowiązek dokonywania czynności wynikających z pełnienia nadzoru autorskiego na każde żądanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót, w terminie dwóch dni od chwili zgłoszenia takiej potrzeby.

3.Wykonawca zobowiązany jest do udzielania odpowiedzi na wszelkie zapytania wykonawców w trakcie trwania postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych, dotyczące opracowanej przez niego dokumentacji projektowej w ciągu 72 godzin od momentu ich otrzymania. Odpowiedzi będą udzielane w pierwszej kolejności drogą elektroniczną, następnie w formie pisemnej lub faksem.

4.Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt (wliczy w cenę oferty) wszystkie materiały i wszystkie informacje niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia i realizacji robót budowlanych w oparciu o niniejszą dokumentację.

5.W dokumentacji projektowej, wykonanej przez Wykonawcę, nie mogą występować nazwy własne materiałów, zgodnie z zasadą, że przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia. Dokumentacja nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny” oraz minimalne parametry równoważności.

4.      INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

 

5.          TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w terminie 4 tygodni od daty zawarcia umowy .

6.          WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

6.1    W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1)   posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2)   posiadania wiedzy i doświadczenia;

3)   dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4)   sytuacji ekonomicznej i finansowej.

 

6.2    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

 

Lp.

Warunki oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

1

Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

 

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

2

Posiadanie wiedzy i doświadczenia:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia. Warunek będzie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca:

wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert wykonał co najmniej jedną usługę,  której przedmiotem było wykonanie jednej kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej dotyczącej budowy nowego budynku, przebudowy lub rozbudowy istniejącego budynku, o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 600 m2.

 

Wykaz dokumentów spełniających warunek posiadania wiedzy i doświadczenia znajduje się w pkt.7.1

3

Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, którym zostanie powierzone wykonanie niniejszego zamówienia. Warunek będzie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi wymagane uprawnienia, wynikające z postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 290), do projektowania w specjalności właściwej do realizacji przedmiotu zamówienia tj. minimum 1 osobą z min. trzyletnim stażem posiadającą:

- uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń uprawniające do projektowania;

Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2016 r. poz.290) oraz z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2014. poz.1278 ).

Uwaga:

Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, w zakresie którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r. poz.65) .

Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia przez jedną osobę ww. specjalności w przypadku posiadania uprawnień budowlanych w kilku specjalnościach.

Spełnienie warunku zostanie zweryfikowane w oparciu o informacje podane w załączniku nr 4 do ZO.

4

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej.

 

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

 

6.2    Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie „spełnia" lub „nie spełnia", na podstawie oświadczeń i dokumentów wymienionych w pkt 7 załączonych do oferty.

 

6.3    W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania. Pełnomocnictwo wraz z dokumentem potwierdzającym uprawnienie osób reprezentujących Wykonawcę do jego udzielenia w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii załącza się do oferty.

6.4    Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo wraz
z dokumentem potwierdzającym uprawnienie osób reprezentujących Wykonawcę do jego udzielenia w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii załącza się do oferty.

6.5           Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winien spełniać co najmniej jeden z warunków określonych w pkt 6.2 albo wszyscy ci Wykonawcy winni spełniać ww. warunki wspólnie.
W przypadku określonym w zdaniu poprzedzającym, warunki dotyczące wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia mogą być sumowane.

6.6           Wartości w dokumentach potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, wymienione w pkt 7, podane w walutach innych niż polski złoty należy przeliczyć na złotówki wg średniego kursu NBP danej waluty na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiającego.

6.7           Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie złożył w terminie wyjaśnień, o którym mowa w pkt 13.4, lub Wykonawcę, który nie złożył wraz z Ofertą listy, o której mowa
w pkt 7.2 Lp. 3.

 

7. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ INNYCH WYMAGANYCH DOKUMENTÓW

7.1 W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w pkt 6.4, należy przedłożyć:

 

Lp.

Wymagany dokument

1

Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Oświadczenie o spełnianiu warunków - stanowiące załącznik nr 2 do ZO

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykaz usług

Wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania usługi, podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów na potwierdzenie ich należytego wykonania (zgodnie z wymogiem szczegółowo opisanym w pkt 6.2 Lp. 2.) -załącznik nr 3 do ZO.

Dowodami, o których mowa powyżej, są:

1)    poświadczenie wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane;

2) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt
poprzedzającym.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. Za datę wykonania zamówienia uznaje się datę finansowego zakończenia inwestycji (np. data wystawienie ostatniej faktury sprzedaży)

Wykonawca może wskazać maksymalnie 5 usług w zakresie dokumentacji aplikacyjnej.

 

 

3

Wykaz osób

Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz informacją na temat  kwalifikacji  zawodowych,  doświadczenia,  uprawnień   i wykształcenia niezbędnego dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności w ramach przedmiotu ZO oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (potwierdzający spełnianie wymagań określonych w rozdz. 6.2 Lp.3).

 

Wykaz należy przygotować z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do ZO.

 

Na potwierdzenie spełnienia warunków dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca przedstawi oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (wzór stanowi załącznik nr 4a).

 

 

 

7.2    W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia należy przedłożyć:

 

 

Wymagany dokument:

1

Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia- stanowiące załącznik nr 1 do ZO

2

Aktualny odpis

Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji  o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,  w celu wykazania  braku podstaw do wykluczenia, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub składania ofert.

 

3

Dokumenty dotyczące przynależności do grupy kapitałowej

Wykonawca, wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - załącznik nr 5 do ZO

 

7.3    Dokumenty podmiotów zagranicznych:

 

Lp.

Wymagany dokument

1

Dokument potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wskazanego w pkt 7.2 Lp. 2 przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z nich składa przedmiotowy dokument oddzielnie.

7.4           Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.

7.5           Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski.

 

8. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

8.1          W niniejszym postępowaniu Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną bądź za pomocą faksu w celu przesyłania pytań, zawiadomień oraz informacji. Dla wniosków i oświadczeń Zamawiający zastrzega formę pisemną pod rygorem nieważności. W przypadku dokumentów przekazywanych faksem lub droga elektroniczną Wykonawca na żądanie Zamawiającego niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania lub na żądanie Zamawiającego niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od daty wezwania, doręcza Zamawiającemu dokument w oryginale lub innej określonej w ZO formie. Dane teleadresowe Zamawiającego zostały podane w pkt 1.

8.2          W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść ZO lub dokumentów składających się na ZO. Dokonaną zmianę, Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano ZO, a ponadto zamieszcza ją także na stronie, na której ZO jest udostępnione. Z chwilą zamieszczenia zmian na stronie internetowej, zmiany uznaje się za skutecznie ogłoszone Wykonawcom składającym oferty w ramach ZO. Zmiany, o których mowa w niniejszym podpunkcie stają się automatycznie częścią ZO i uznaje się je za skutecznie ogłoszone wszystkim Wykonawcom, dla których z chwilą ogłoszenia stają się wiążące.

8.3          Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

8.4          Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.

8.5          Oferenci mogą zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści ZO.

8.6          Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami: Celina Faruga– Przewoźnik, 
tel.: /32/211-63-38, e-mail:
inwestycje@miedzna.pl

 

9.      TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

9.1          Oferenci pozostają związani złożoną ofertą do czasu zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą, jednak nie dłużej niż przez okres 30 dni od dnia ostatecznego terminu składania ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z chwilą upływu terminu składania ofert.

9.2          Oferent samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą.

 

10.    OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT

10.1       Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

10.2       Treść oferty musi odpowiadać treści ZO pod rygorem odrzucenia oferty.

10.3       Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami musi być sporządzona przez Oferenta ściśle według postanowień ZO.

10.4       Oferta powinna być sporządzona według wzoru formularza „Oferta" stanowiącego załącznik nr 7 do ZO. Wprowadzenie przez Oferenta jakichkolwiek zmian w „Formularzu ofertowym" spowoduje odrzucenie oferty.

10.5       Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem dużymi drukowanymi literami. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej.

10.6       Wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami powinny być kolejno ponumerowane i złączone z sobą w sposób trwały. Każda strona ma być podpisana przez osobę (osoby) uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta (zgodnie z formą reprezentacji określoną w rejestrze przedsiębiorców, centralnej ewidencji działalności gospodarczej lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej Oferenta).

10.7       Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez określoną w punkcie poprzedzającym osobę (osoby) podpisujące ofertę i opatrzone datami ich dokonania.

10.8       Oferta musi zawierać wszystkie dokumenty wymagane w punkcie 7 i 10.4 ZO.

10.9       Oferent zamieszcza ofertę wraz z pozostałymi dokumentami i oświadczeniami w trwale zamkniętej kopercie oznaczonej nazwą i adresem Zamawiającego, opatrzonej datą oraz opisanej w następujący sposób: oferta na opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej na przebudowę – adaptacje budynku przy ul. Poprzecznej 3 w Woli. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wcześniejsze otwarcie oferty nieoznaczonej wyraźnie i niezaadresowanej zgodnie z wymaganiami ZO.

10.10   Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę wyłącznie przed upływem terminu składania ofert i pod warunkiem, że przed upływem tego terminu Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty. Powiadomienie to musi być opisane w sposób wskazany w pkt 10.9 oraz dodatkowo oznaczone słowami „ZMIANA" lub „WYCOFANIE".

10.11   Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Jeżeli Wykonawca zastrzega, że informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, nie mogą być udostępnione, część oferty, która zawiera te informacje, Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, należy umieścić w odrębnej kopercie stanowiącej oddzielną część oferty i oznaczonej napisem:
„Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa - tylko do wglądu Zamawiającego". Wykonawca nie może zastrzec następujących informacji: nazwy (firmy) oraz adresu Wykonawcy, a także informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie. W przypadku, gdy Wykonawca nie wykaże, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 11.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz. U. z 2033 r. Nr 153, poz. 1503, z późn. zm.) Zamawiający uzna zastrzeżone informacje za jawne, o czym poinformuje Wykonawcę. Pomimo skutecznego zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa Wykonawcy, Zamawiający może w przypadkach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa ujawnić zastrzeżone przez Wykonawcę informacje.

 

11.  MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA

11.1       Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, Urząd Gminy Miedźna ul. Wiejska 131, 43-227 Miedźna nie później niż do dnia 07.07.2016 r. do godz. 12:00, w Biurze Podawczym lub przesłać listem poleconym na adres siedziby Zamawiającego tak, aby oferta dotarła do Zamawiającego nie później niż do dnia do dnia 07.07.2016 r. do godz. 12:00.

11.2       Wszelkie oferty otrzymane po terminie, określonym w podpunkcie poprzedzającym, nie będą rozpatrywane.

11.3       Koperty z napisem na zewnętrznej kopercie „WYCOFANIE" będą otwierane w pierwszej kolejności, po stwierdzeniu poprawności postępowania Wykonawcy; koperty z ofertami, których dotyczy wycofanie nie będą otwierane. Koperty z napisem na zewnętrznej kopercie „ZMIANA" będą otwierane przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian,
a następnie zostaną dołączone do oferty, której dotyczą.

12.  OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY

12.1 Cenę zwaną w Umowie Wynagrodzeniem jak i elementy składowe ceny należy podać w jednym wariancie, w złotych polskich, określoną cyfrowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Brak określenia ceny w postaci słownej nie będzie skutkował jej odrzuceniem.

12.2       W cenie należy uwzględnić wszystkie wymagania określone w niniejszym ZO oraz wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.

12.3       Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

12.4       Zamawiający ustala, że obowiązującym rodzajem wynagrodzenia dla przedmiotowego zamówienia jest wynagrodzenie ryczałtowe, zgodnie z ofertą Wykonawcy.

 

13.  OPIS KRYTERIUM OCENY OFERT

13.1  Kryterium oceny ofert (100%) – cena całkowita za wykonanie przedmiotu zamówienia opisanego w zaproszeniu do składania ofert, wynikająca z oferty cenowej sporządzonej przez Wykonawcę zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 7  do niniejszego zapytania ofertowego.

W kryterium cena ocena ofert zostanie przeprowadzona wg formuły:
Cena najniższa spośród złożonych

ofert (Cn)
Otrzymane punkty ( Cc) = ——————————————————-x 100
Cena badanej oferty (Co)

Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który spełnia wszystkie wymienione wymagania oraz uzyska największą liczbę punktów.

13.2       W przypadku, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia zostaną złożone dwie oferty lub więcej ofert z jednakową ceną, Zamawiający zastrzega sobie prawo do prowadzenia negocjacji z tymi Wykonawcami lub poproszenia o złożenie ofert dodatkowych.

13.3       W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców złożenia w określonym przez Zamawiającego terminie wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert i załączonych oświadczeń lub dokumentów. Brak wyjaśnień we wskazanym przez Zamawiającego terminie, może skutkować odrzuceniem oferty.

13.4       Zamawiający nie będzie wzywał do uzupełninia oświadczeń, dokumentów, złączników czy pełnomocnictw. Brak wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnienie wymagań, brak pełnomocnictwa lub załączenie pełnomocnictwa wadliwego, jak również złożenie oświadczeń
i dokumentów niepełnych lub zawierających błędy, skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.

13.5       Zamawiający nie będzie nanosił poprawek w ofercie. Oferty zawierające błędy w obliczaniu ceny zostaną odrzucone. W przypadku gdy kwota wpisana liczbowo różni się od kwoty wpisanej słownie Zamawiający za prawidłową przyjmie cenę podaną liczbowo. Jeżeli po zsumowaniu wartości cząstkowych liczba ta okaże się błędna, oferta zostanie odrzucona.

13.6       Jeżeli cena oferty wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi
wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie
z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów,
w szczególności jest niższa o 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert,
Zamawiający może zwrócić się o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień, w tym złożenie
dowodów, dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny, w szczególności w zakresie:

1)   oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla Wykonawcy, oryginalności projektu Wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r.
o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. 2002.200. 1679 z późn. zm);

2)   pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów.

 

13.8       Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień w określonym terminie lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

13.9       Ponadto Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

 

a)             jej treść nie odpowiada treści i warunkom niniejszego ZO

b)             jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;

c)             zawiera błędy w obliczeniu ceny, za wyjątkiem rozbieżności, o której mowa w podpunkcie 13.5;

d)             jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

13.10   W przypadku, gdy dwie oferty zawierają taką samą cenę, Zamawiający wezwie Oferentów we wskazanym przez siebie terminie do złożenia dalszej ofert cenowych., z zastrzeżeniem, że cena w dalszej ofercie nie może być wyższa od ceny podanej w pierwotnej ofercie. Zaoferowanie ceny wyższej od pierwotnie podanej skutkować będzie odrzuceniem oferty.

 

14. UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

14.1       Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym ZO i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o kryteria oceny ofert, określone w punkcie 13.

14.2       Zamawiający unieważni postępowanie w sytuacji, gdy wystąpią następujące przesłanki:

 

1)   nie złożono żadnej oferty;

2)   cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, która Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;

3)   wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym;

4)   postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia.

 

14.3       O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi w sposób wskazany w niniejszym ZO poszczególnych Wykonawców, którzy złożyli oferty wraz z zamieszczeniem informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Miedźna.

14.4       Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający może, bez dodatkowego wzywania Wykonawcy do zawarcia umowy, wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.

 

15.    INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO
WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA

15.1       O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę w sposób przyjęty zgodnie z ZO.

15.2       W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne, itp.) Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

15.3       Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakończenia postępowania przed terminem lub nieprzystąpienia do podpisania umowy, bez podania przyczyn, bez jakichkolwiek negatywnych konsekwencji względem Zamawiającego z tego tytułu. Od decyzji Zamawiającego nie przysługuje odwołanie.

 

16.    WARUNKI ZMIANY UMOWY

 

17.1 Przewiduje się możliwość zmiany zakresu umowy:

a)       Jeśli w trakcie opracowania dokumentacji nastąpią okoliczności zmian, które nie były znane na etapie ogłoszenia zapytania ofertowego.

b)       Wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia.

c)       Obiektywnych przyczyn niezależnych od zamawiającego lub oferenta.

d)       Okoliczności siły wyższej.

e)       Zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy.

17.    INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający informuje jednocześnie, że :

a)oferta niespełniająca warunków wymienionych w punkcie 4 zapytania ofertowego zostanie odrzucona, z tytułu odrzucenia oferty nie przysługują wykonawcom żadne roszczenia,

b) nie zwraca się wykonawcom dokumentów przedłożonych w niniejszym postepowaniu.

18. ZAŁĄCZNIKAMI DO NINIEJSZEGO DOKUMENTU SĄ:

Nr

Nazwa załącznika:

1

Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

2

Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

3

Wykaz wykonanych usług

4

Wykaz osób

 

4a

Oświadczenie że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia

5

Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej

6

Istotne postanowienia umowy

7

Formularz oferty

 

Zatwierdzam:

 

  

Miedźna, dnia 28.06.2016r.