OR.2110.4.2019
WÓJT GMINY MIEDŹNA
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEDŹNEJ ZS. W WOLI
w pełnym wymiarze czasu pracy.
Wymagania niezbędne:
1. obywatelstwo polskie;
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3. wykształcenie wyższe drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym (kierunek preferowany: praca socjalna, polityka społeczna, socjologia, administracja, prawo, zarządzanie);
4. specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej – zgodnie z art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz.U. z 2018 r., poz.1508 ze zm.);
5. co najmniej pięcioletni staż pracy w administracji publicznej, w tym co najmniej trzy lata w pomocy społecznej;
6. niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7. nieposzlakowana opinia;
8. stan zdrowia pozwalający na pracę na ww. stanowisku;
9. bardzo dobra znajomość przepisów prawa w zakresie wymaganym na stanowisku, w szczególności: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, ustawy o systemie oświaty (stypendia i zasiłki szkolne), ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, ustawy o dodatkach mieszkaniowych, ustawy Prawo energetyczne, ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy o zdrowiu publicznym, ustawy o samorządzie gminnym, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o finansach publicznych, Kodeksu pracy;
10. znajomość Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miedźnej zs. w Woli;
Wymagania dodatkowe:
1. bardzo dobra znajomość zagadnień merytorycznych związanych z zakresem działań pomocy społecznej;
2. doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym;
3. posiadanie zdolności menedżerskich i organizacyjnych;
4. umiejętność kierowania zespołem pracowników;
5. biegła obsługa komputera w zakresie MS Office;
6. znajomość praktyk w zakresie pozyskiwania i rozliczania projektów pozabudżetowych, w szczególności w obszarze pomocy społecznej;
7. prawo jazdy kat. B;
8. pożądane cechy osobowości: odpowiedzialność, wysoka kultura osobista i standardy pracy, komunikatywność, kreatywność, odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu, dyspozycyjność;
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Zarządzanie, nadzorowanie i kierowanie pracą GOPS oraz podległych pracowników.
2. Nadzór nad kompleksową, sprawną, terminową, zgodną z prawem realizacją zadań.
3. Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.
4. Reprezentowanie GOPS na zewnątrz w zakresie wykonywania jej zadań statutowych.
5. Dokonywanie wszelkich czynności prawnych związanych z prowadzeniem GOPS w granicach zwykłego zarządu.
6. Zarządzanie powierzonym mieniem, sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za majątek GOPS.
7. Określanie polityki i kierunków rozwoju GOPS.
8. Opracowywanie, aktualizacja i skuteczne wdrażanie strategicznych dokumentów i programów gminy w obszarze pomocy społecznej.
9. Rozpoznawanie zagrożeń problemami społecznymi, sporządzanie bilansu potrzeb mieszkańców gminy w zakresie pomocy społecznej oraz analiza i ocena skuteczności świadczeń pomocy społecznej.
10. Współpraca z organizacjami, instytucjami oraz środowiskiem lokalnym w celu realizacji zadań GOPS, w szczególności przeciwdziałania i ograniczenia patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych.
11. Nadzór nad realizacją programów polityki zdrowotnej.
12. Koordynacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
13. Opracowywanie projektów, planów, prognoz finansowych w zakresie potrzeb pomocy społecznej.
14. Nadzorowanie realizacji budżetu oraz prowadzenia rachunkowości przy uwzględnieniu przepisów ustawy o rachunkowości i finansach publicznych.
15. Nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych.
16. Kontrola spraw księgowych i kadrowo – płacowych,
17. Nadzorowanie realizacji zamówień publicznych, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.
18. Inicjowanie i wdrażanie działań mających na celu pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym funduszy unijnych.
19. Nadzór nad należytym i terminowym załatwianiem spraw, prowadzeniem postępowań administracyjnych oraz prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych.
20. Wydawanie zarządzeń, instrukcji i poleceń służbowych w sprawach dotyczących pracy i funkcjonowania GOPS.
21. Organizacja kontroli wewnętrznej.
22. Wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach, zgodnie z delegacjami ustawowymi oraz upoważnieniami Wójta Gminy Miedźna, w sprawach z zakresu działania GOPS.
23. Przygotowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Radę Gminy Miedźna oraz Wójta Gminy Miedźna, dotyczących funkcjonowania i realizacji zadań GOPS.
24. Nadzór nad opracowywaniem sprawozdań, analiz i wszelkiego rodzaju informacji, związanych z działalnością GOPS.
25. Składanie Radzie Gminy Miedźna corocznych sprawozdań z działalności oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej oraz innych realizowanych zadań.
26. Prowadzenie postępowań w sprawach skarg, wniosków, petycji.
27. Wykonywanie uprawnień pracodawcy wobec pracowników GOPS i dokonywanie wszelkich czynności z zakresu prawa pracy za Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miedźnej zs. w Woli, który jest pracodawcą zatrudnionych w nim pracowników.
28. Zabezpieczanie przestrzegania porządku i dyscypliny pracy oraz nadzór nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.
29. Inspirowanie działań instytucji, organizacji społecznych, osób prawnych i fizycznych w sprawach dotyczących rozwoju form i zakresu pomocy społecznej, aktywizacji zawodowej klientów pomocy społecznej.
Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca biurowa, przy monitorze powyżej 4 godzin. Praca obejmuje także pracę w terenie oraz wyjazdy służbowe. Występują bariery architektoniczne w dostępności do budynku, do pomieszczeń biurowych i sanitarnych.
Wymagane dokumenty i oświadczenia
1) list motywacyjny,
2) życiorys (CV) z opisem dotychczasowej kariery zawodowej i przedstawieniem dodatkowych umiejętności,
3) kwestionariusz osobowy (plik do pobrania),
4) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie, kwalifikacje i staż pracy,
5) oświadczenie o niekaralności za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwa skarbowe (plik do pobrania),
6) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
7) oświadczenie o stanie zdrowia kandydata pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku,
8) oświadczenie kandydata o nieposzlakowanej opinii,
9) oświadczenie o nie prowadzeniu działalności gospodarczej bądź o profilu prowadzenia takiej działalności. (plik do pobrania),
10) oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych (plik do pobrania)
Wymagane dokumenty aplikacyjne składa się w zaklejonych i opisanych kopertach: „Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miedźnej zs. w Woli” w Kancelarii Urzędu Gminy Miedźna (I piętro) lub przesyłać drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Miedźna ul. Wiejska 131, 43-227 Miedźna.
Dokumenty należy składać do dnia 18 marzec 2019 r.
W przypadku przesyłki pocztowej ważny jest dzień wpływu do Urzędu. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: www.bip.miedzna.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Miedźna umiejscowionej w budynku administracyjnym Urzędu Gminy.
Dodatkowych informacji o naborze udziela Sekretarz Gminy Miedźna.
Inne informacje:
1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, jest niższy niż 6%.
2. Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomieni o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej bądź testu kwalifikacyjnego drogą telefoniczną lub e-mailową.
Prowadzący zastrzega sobie prawo zamknięcia procedury naboru bez wyłonienia kandydata na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze.