Ogłoszenie otwartego konkursu ofert

Wójt Gminy Miedźna, działając na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego dla mieszkańców gminy Miedźna, w sferze zadań określonych w art. 4 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

I.  Rodzaj zadań publicznych i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację, wraz z terminem realizacji:

Zadanie: "Sprawowanie opieki nad osobami schorowanymi, przewlekle chorymi oraz osobami w terminalnym okresie choroby nowotworowej"

wysokość środków przeznaczona na ww. zadanie: 20 000 zł

termin realizacji: 02.01.2024 r.- 31.12.2024 r.

Celem zadania jest: upowszechnianie wiedzy i wspieranie działań dążących do poprawy jakości życia mieszkańców.

II.   Podmioty uprawnione do złożenia oferty:

1. Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2023 r. poz.571 tj. ze zm.)

2. Podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

3. Realizacja zadania publicznego musi w całości mieścić się w zakresie działalności statutowej Organizacji pozarządowej/podmiotu wymienionego w art. 3 ust. 3 ww. ustawy.

III.  Zasady przyznawania dotacji:

1. Zlecenie realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w drodze powierzenia wykonania zadania wraz z udzieleniem dotacji przez gminę Miedźna na finansowanie  lub dofinansowanie jego realizacji, po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert.

2. Ofertę, podpisaną przez osoby do tego uprawnione, należy złożyć na wzorze przyjętym Rozporządzeniem z dnia 24 października 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań – stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

3. Szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczenia dotacji z budżetu Gminy regulować będzie umowa zawarta pomiędzy wyłonionym w konkursie podmiotem a Organem zlecającym, której wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia. Sprawozdanie częściowe oraz końcowe z wykonania zadania publicznego powinno być sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia.

4. Przy realizacji zadania organizacja zobowiązana jest stosować zasady wynikające z ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022r. poz. 2240 ze zm)

5. Dopuszcza się składania ofert częściowych.

6. Złożenie oferty na realizację zadania nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

7. Organ zlecający zastrzega sobie prawo:

-odwołania konkursu bez podania przyczyn,

-zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia postępowania konkursowego,

-nie wybrania żadnej oferty,

-przyznania dotacji w wysokości niższej od określonej w ofercie, po złożeniu pisemnego oświadczenia podmiotu o możliwości realizacji zadania w niższej kwocie, zaproponowanej przez Organ zlecający.

8. Dopuszcza się możliwość realizacji tego samego zadania przez kilka podmiotów.

9. Dopuszcza się możliwość przekazania części zadania do realizacji przez podwykonawców. W ofercie należy dokładnie określić rodzaj podwykonawców wraz ze wskazaniem zakresu, w jakim będą uczestniczyć w realizacji zadania, oraz potwierdzeniem, że posiadają odpowiednią wiedzę, kwalifikacje i warunki do realizacji wskazanej części zadania.

10. W przypadku przyznania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana, po pisemnym oświadczeniu przez wyłoniony podmiot, wykonania zadania w kwocie dotacji niższej niż w złożonej ofercie, przed podpisaniem umowy należy dostarczyć korektę kosztorysu zadania, korektę harmonogramu realizacji zadania.

11. Na etapie oceny formalnej odrzucone zostaną oferty:

złożone po terminie określonym w ogłoszeniu,

złożone na niewłaściwym formularzu,

złożone przez podmiot nieuprawniony,

niezgodne z kwestiami budżetowymi narzuconymi w ogłoszeniu.

12. Dopuszcza się możliwość jednorazowego uzupełnienia/skorygowania ofert pod względem formalnym.

W przypadku uchybień formalnych oferent zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 3 dni licząc od dnia otrzymania drogą mailową wezwania. Brak dokonania uzupełnień we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem oferty na etapie oceny formalnej.

IV.  Wymagane załączniki:

1. Aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta,

2. Statut organizacji,

3. Dokumenty potwierdzające upoważnienie do działania w imieniu oferenta/oferentów

w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru,

4. Umowę, o której mowa w art. 14 ust. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, jeżeli organizacje składają ofertę wspólną,

Ww. dokumenty mogą być przedstawione w kserokopii, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu (kserokopia/każda skserowana strona powinna być opatrzona datą, napisem „zgodność kserokopii z oryginałem”, pieczątką organizacji/podmiotu, podpisana przez osoby do tego upoważnione). Dokumenty powinny być spięte i umieszczone np. w skoroszycie.

V.  Termin i miejsce składania ofert

Oferty należy składać w Kancelarii Urzędu Gminy w Miedźnej (1 piętro) lub przesłać pocztą, ul. Wiejska 131, 43-227 Miedźna 15.12.2023 r., decyduje data wpływu oferty do UG Miedźna/. Oferty należy składać w zamkniętych, opisanych kopertach /nazwa podmiotu, nazwa zadania, na które została złożona oferta/ z dopiskiem „Konkurs na realizację zadania …/wpisać treść zadania zgodnie z pkt. I/”.

VI.  Tryb wyboru ofert:

1. Oferty rozpatrywać będzie Komisja powołana przez Wójta Gminy Miedźna.

2. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne, prawidłowe pod względem formalno-prawnym i merytorycznym.

3. Wybór oferty będzie zawierał uzasadnienie wyboru.

4. Od podjętych rozstrzygnięć o wyborze oferty nie przysługuje odwołanie.

5. O podjętych rozstrzygnięciach składający ofertę zostaną powiadomieni pisemnie jak i również wyniki konkursu zostaną ogłoszone przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Miedźna oraz na stronie Internetowej BIP Urzędu Gminy Miedźna.

VII.  Kryteria stosowane przy dokonaniu wyboru ofert:

1. Wybór oferty na realizację konkretnego zadania, dokonany zostanie w oparciu o następujące kryteria:

Lp.

Kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert

Skala ocen

1.

 

2.

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

6.

Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta

 

Kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania

 

Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie publiczne

 

Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego

 

Planowany przez oferenta wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków

 

Ocena realizacji zadań publicznych w przypadku oferenta, który w latach poprzednich realizował zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność, terminowość i sposób rozliczenia otrzymanej dotacji

……pkt

 

……pkt

 

 

……pkt

 

 

 

……pkt

 

 

 

 

……pkt

 

 

……pkt

Maksymalna liczba punktów  

……pkt

2. Za każde kryterium przyznawane będzie od 1 do 5 punktów. Wymagana minimalna liczba punktów uprawniająca oferentów do otrzymania dotacji wynosi 50 % maksymalnej sumy punków możliwych do uzyskania.

3. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań jest uzależniona od kwoty środków przeznaczonych na realizację zadań wymienionych w rozdz. I na dany rok budżetowy.

VIII.  Termin rozpatrzenia ofert

Oferty zostaną rozpatrzone najpóźniej do dnia: 27.12.2021 r.

IX.  Ogólne warunki realizacji zadań publicznych

1. Przyznane środki finansowe na realizację zadań zostaną przekazane w 2 transzach.

2. Przyznane środki finansowe na realizację zadania w ramach I transzy zostaną przekazane na rachunek bankowy w terminie do 30 dni od dnia zawarcia umowy.

3. Sposób rozliczenia środków finansowych zostanie określony w umowie.

4. Podmiot przyjmujący zadanie do realizacji jest zobowiązany do wykorzystania dotacji zgodnie z celem, na jaki ją uzyskał i na warunkach określonych umową i harmonogramem wykonania zadania.

5. Organ zlecający dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania, a w szczególności:

stanu realizacji zadania,

efektywności,

rzetelności i jakości wykonania zadania,

prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania,

prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy.

Organ zlecający może badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonania zadania. Podmiot przyjmujący zadanie do realizacji na żądanie kontrolującego – Organ zlecający, zobowiązany jest dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego – Organ zlecający.

6. Sprawozdanie częściowe oraz końcowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone w terminie określonym w umowie.

7. Organ zlecający dodatkowo może żądać częściowych sprawozdań, w tym miesięcznych lub kwartalnych z wykonania zadania.

8. Dopuszcza się w trakcie realizacji zadania możliwość dokonywania przesunięć w zakresie poszczególnych pozycji kosztorysu o 10 %, z zachowaniem danego kosztu oraz nie dodając nowego. Zmiany powyżej 10 % oraz utworzenie nowej pozycji kosztorysu wymagają zawracia ankesu do umowy, po uprzednim przedstawieniu zaktualizowanej kalkulacji kosztów.

9. Podmiot przyjmujący zadanie do realizacji jest zobowiązany do dokumentowania wydatków zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U.2023.poz.120 t.j. ze zm.).

10. Warunkiem przekazania kolejnej transzy środków jest zatwierdzenie rozliczenia częściowego poprzednio otrzymanej transzy.

11. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie na podstawie przedłożonej oferty.

X.  Informacja o zrealizowanych przez gminę Miedźna w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, z uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3.

Gmina Miedźna w roku ogłoszenia i w roku poprzednim nie realizowała zadań publicznych tego samego rodzaju.