Podstawa prawna: Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 463)
Opłaty: brak
Termin odpowiedzi: bezzwłocznie
Jednostka odpowiadająca: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Tryb odwoławczy: brak
Uwagi: Zgon zgłasza się właściwemu kierownikowi urzędu stanu cywilnego dla miejscowości, w której nastąpił zgon przedkładając kartę zgonu (jest to dokument medyczny potwierdzający zgon który otrzymuje osoba uprawniona do pochówku).w terminie: - 3 dni od sporządzenia karty zgonu - 24 godziny od zgonu, jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej
Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu jeden bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu. Jeżeli zgon osoby nie został zarejestrowany w dniu jego zgłoszenia w związku z niedostępnością rejestru stanu cywilnego, niezwłocznie po dokonaniu jego rejestracji osobie zgłaszającej zgon są wydawane dwa odpisy aktu zgonu. Zgłoszenie zgonu w urzędzie stanu cywilnego zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.
Wymagane dokumenty: 1.karta zgonu 2.dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca) 3.dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.